IT Service Manager

Wil jij met jouw dienstverlenende karakter het verschil maken door de kwaliteit van de informatievoorziening binnen gemeente Altena te handhaven en te verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw werk

Als IT service manager ben je verantwoordelijk voor alle ICT klanten en ICT leveranciers van team Informatie. Je bewaakt dat de dienstverlening wordt geleverd conform de overeengekomen verwachtingen. Daarnaast heb je een rol in het ontwikkelen en beheren van diensten en de bijbehorende producten. Je draagt zorg voor het afsluiten en beheren van SLA en DAP met onze leveranciers. Dit betekent ook dat je bijdraagt aan projecten waarin nieuwe diensten worden opgeleverd of bestaande diensten worden aangepast. Dat doe je door Service Management requirements in te brengen en deze te blijven monitoren gedurende het project. We verwachten dat je grondige kennis hebt van de leveranciersmarkt waardoor je in staat bent om met hen mee te denken en advies uit te brengen.

Ons doel is om de kwaliteit van de ICT dienstverlening te handhaven en te verbeteren. Je signaleert tijdig wanneer extra aandacht vereist is om de klanttevredenheid te verhogen en op basis daarvan neem je – samen met je directe collega van wijzigingsbeheer – initiatief om de service te borgen. In dit kader bespreek je periodiek eventuele knelpunten en nieuwe mogelijkheden voor dienstverlening met klanten en leveranciers. Samen met jouw collega’s van team informatie ben je verantwoordelijk voor de opvolging hiervan.

Over jou

Je weet tegenstrijdige belangen in balans te brengen en de juiste prioriteiten te stellen. Je bent communicatief vaardig en in staat om op verschillende niveaus te schakelen. Je bent resultaatgericht en initiatiefrijk.

  • Je hebt een HBO opleiding afrond, bijvoorbeeld in de richting bedrijfskunde, informatiekunde of een gerelateerde opleiding;
  • Afgeronde relevante aanvullende vakopleidingen of trainingen (ITIL, BiSL of een vergelijkbaar framework) zijn een pré;
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met informatievraagstukken en beschikt over meerjarige ervaring met service management en advisering op senior management-/directieniveau. Gemeente ervaring is geen eis;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en meerjarige ervaring met service management. Ervaring met service management bij een ICT dienstverlener is een pré.

Over ons

Altena is een veelzijdige en jonge gemeente op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Een prachtig gebied met groen, water, innovatieve landbouw, ondernemerschap en de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. We zijn een ambitieuze gemeente die zich doorontwikkelt. De vraagstukken voor het landelijke gebied zijn groot, daarom investeren we in nog meer kwaliteit en versterking van onze organisatie. De komende jaren gaan we een paar duizend woningen bouwen, de A27 verbreden, de binnenhaven uitbreiden én willen we een duurzame en natuurinclusieve gemeente zijn. Er is bij Altena veel ruimte om te leren en jezelf te ontwikkelen. We vinden het belangrijk dat jij uitdaging en waardering vindt in je werk, want jouw werk doet ertoe! Samen met onze 400 bevlogen collega’s kan jij je inzetten voor de inwoners en de ondernemers van de gemeente.

Gemeente Altena heeft haar IT infrastructuur, informatiesystemen en het technisch applicatiebeheer bij externe samenwerkingspartijen belegd. Hierin is Altena niet uniek, maar het feit dat we dit als middelgrote gemeente doen, is dat wel. Dit maakt dat je als ICT servicemanager (contractmanager) samen met je directe collega’s regie voert op álle ICT prestaties van de partijen waarmee wij samen werken. Je bent dus niet gebonden aan één domein, maar werkt in de breedte van de volledige organisatie. Lijkt het jou leuk om deze spilfunctie te vervullen en tegelijk samen met onze externe leveranciers gemeente Altena op de kaart te zetten? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet!” – Jan Visser, teammanager Team Informatie

Team Informatie

Team Informatie bestaat uit ruim 30 bevlogen collega’s, verdeeld over de clusters informatiebeheer (DIV), functioneel beheer en advies. Het team bestaat uit onder andere uit informatiebeheerders, functioneel beheerders, ICT servicedesk medewerkers, informatieadviseurs, een gegevens adviseur, CISO, change manager, BI-specialisten en ondersteuners. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de applicaties, het informatie beheer en bedienen de organisatie op het gebied van ICT. Jij maakt als IT Service Manager deel uit van het cluster advies. Dit cluster bestaat uit 7 personen, exclusief externe inhuur. Cluster advies is regie voerend omdat de gehele IT is uitbesteed aan meerdere externe leveranciers. Het team Informatie verleent diensten aan ruim 600 gebruikers. Binnen het team heerst een collegiale en gemoedelijke sfeer.

Wat bieden wij jou?

We belonen je graag voor je inzet. Want jij maakt bij ons het verschil! Wij investeren in de vitaliteit van onze medewerkers met volop ruimte voor eigen initiatief, het ontwikkelen van talenten en een optimale balans in werk en privé.Ook kun je rekenen op sociale collega’s en flexibele werktijden. Verder ontvang je natuurlijk: 

  • Een salaris van minimaal €3.701,- en maximaal € 5.372,- (schaal 11) bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur). We schalen je in op basis van opleiding en ervaring. De vacature is voor 32 tot 36 uur in de week.
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Een zakelijke iPhone en een laptop.
  • 161,6 vakantie-uren bij een 36-urige werkweek. Op basis van je leeftijd krijg je extra vakantie-uren vanaf 30 jaar.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Je kan hiermee bijvoorbeeld extra vakantie-uren opnemen. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet!
  • Nog een aantal mooie zaken, zoals een ABP-keuzepensioen, uitstekende verlofregelingen en allerlei opleidingsmogelijkheden via onze Altena Academie.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij gelijkblijvende omstandigheden.

Klinkt goed toch?

Kom jij bij ons het verschil maken? Solliciteer dan direct! Stuur je cv, motivatiebrief is niet verplicht, uiterlijk zondag 9 oktober via de sollicitatiebutton. Je krijgt van ons binnen 3 werkdagen een reactie op jouw sollicitatie.

Voor vragen over de inhoud van de functie of het sollicitatieproces kan je contact opnemen met Jan Visser, teammanager team Informatie via 06 12 28 05 92 of j.visser@gemeentealtena.nl of met Jeroen Botman, recruiter, via 06-48425873

Acquisitie door recruitmentbureaus en zzp’ers: we waarderen je enthousiasme en vinden het fijn dat je met ons wilt meezoeken naar de juiste kandidaat voor deze vacature. We vullen deze functie echter zelf in. In andere gevallen zal de vacature op Flexwestbrabant.nl (DAS) worden gepubliceerd.

Solliciteer
Deel in jouw netwerk
Uren per week: 32-36 uur
Opleidingsniveau: HBO
Functiecategorie: Automatisering / ICT
Salaris: minimaal € 3701,- en maximaal € 5372,- (schaal 11)
Wat wij bieden: Een sociale werksfeer, werk wat er toe doet en aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Powered by Emply