Jeugdconsulent backoffice
Wil jij graag een bijdrage leveren aan onze samenleving en er zijn voor onze gezinnen die jeugdhulp ontvangen? Behoud jij graag het overzicht? Kun jij door goed te luisteren de aansluiting vinden voor de juiste hulp? Denk je graag in mogelijkheden en voel jij je thuis in een organisatie die zich blijft ontwikkelen? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou!
Jouw werk
In de functie van jeugdconsulent backoffice ben jij aanspreekpunt voor ouders, jeugdigen en zorgaanbieders in enkelvoudige jeugdzaken met een lopende beschikking voor specialistische jeugdhulp. Je beoordeelt evaluaties en nieuwe aanvragen voor zaken die al bekend zijn binnen de gemeente. Op basis van de informatie uit de evaluatie, de inwoners en zorgaanbieders maak jij een weloverwogen keuze. Dit contact vindt plaats via e-mail of telefoon. Van daaruit neem jij de beslissing: sluit je de casus af, blijf je monitoren, maak je een nieuwe beschikking of draag je de casus over aan één van de regisseurs?
Als jeugdconsulent backoffice zorg je ervoor dat bij aanvragen en evaluaties de juiste weg wordt bewandeld en de juiste expertise wordt ingezet. Hierin heb je een belangrijke rol bij het continueren van de hulp die eerder door de regisseur Sociaal Domein, verbindingsfunctionaris onderwijs-jeugdhulp of jeugdconsulent kortdurende ondersteuning is toegekend. Hierbij hebben we het uitgangspunt dat het gezin de dingen doet die het zelf kan (regievoering) en ondersteuning krijgt als het noodzakelijk is.
Een greep uit je werkzaamheden
- Direct aanspreekpunt voor aanbieders van jeugdhulp en ouders. Je beantwoordt vragen over mogelijkheden, geeft uitleg over de beschikkingen en waarom gestelde doelen nog niet zijn gehaald
- Beoordelen van evaluatieverslagen en aanvragen van zorgaanbieders of ouders
- Opstellen van onderzoeksverslagen na telefonisch contact met de inwoner
- Je geeft indicaties af en helpt bij de organisatie van maatwerkvoorzieningen
- Regelen van maatwerkovereenkomsten voor de gezinsvoogdijinstelling.
Over jou
Als jeugdconsulent backoffice heb je een zelfstandige rol waarbij je communicatie een belangrijk uitgangspunt vormt van je werk. door goed te lezen en en te luisteren kun je de vraag goed achterhalen en op het juiste niveau beantwoorden aan je collega, de zorgaanbieder of de ouders. Dankzij jouw klantgerichte instelling breng jij het juiste gevoel voor empathie, maar weet je het standpunt van de gemeente accuraat en concreet te verwoorden in gesprekken of e-mails. Daarin denk je graag mee en neem jij het initiatief, zodat er gezamenlijk een passende oplossing wordt gevonden.
Wij verwachten van jou:
- Een hbo werk- en denkniveau, aangetoond in relevante werkzaamheden of ondersteund met een afgeronde opleiding
- Kennis van het taakveld jeugdhulp, waarbij je affiniteit hebt met de maatschappelijke taken van de gemeente
- Relevante ervaring in jeugdhulpverlening
- In het bezit van een SKJ-registratie of de mogelijkheid deze op korte termijn te behalen.
Over ons
Altena combineert veelzijdigheid en vernieuwing op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Op 226 km² vind je een unieke mix van groen, water, innovatieve landbouw en ondernemerschap, met de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. Ambitie drijft ons: duizenden nieuwe woningen bouwen, een verbreding van de A27, uitbreiding van de binnenhaven en aandacht voor duurzaamheid en natuur staan de komende jaren op de agenda. Op onze vruchtbare grond voor groei hebben we aandacht voor jouw ontwikkeling, dus krijg je daar alle ruimte voor. Samen met meer dan 500 enthousiaste collega’s werken we aan een stabiele toekomst voor ondernemers en inwoners van onze gemeente.
Team Regie
De functie van jeugdconsulent backoffice maakt onderdeel uit van Team Regie. Team Regie bestaat daarnaast uit circa 30 bevlogen regisseurs Sociaal Domein die gezamenlijk werken aan indicaties voor inwoners van de gemeente Altena. Binnen team Regie werken we volgens het uitgangspunt ‘1 gezin, 1 plan, 1 regisseur’. De hulpvraag wordt door de regisseur geanalyseerd en deze stelt een integraal ondersteuningsplan op aan de hand van inhoudelijke adviezen van experts. De regisseur de bevoegdheid tot rechtmatige en doelmatige beslissingen voor alle maatwerkdienstverlening van de gemeente. Dit plan wordt getoetst en vastgelegd in een beschikking. Team Regie is verantwoordelijk voor het monitoren van een tijdige, adequate uitvoering van de voorzieningen. Stimulering van de zelfredzaamheid en de eigen kracht van de inwoners staat hierbij centraal.
Wat bieden wij jou?
We belonen je graag voor je inzet. Want jij maakt bij ons het verschil! Wij investeren in de vitaliteit van onze medewerkers met volop ruimte voor eigen initiatief, het ontwikkelen van talenten en een optimale balans in werk en privé. Ook kun je rekenen op sociale collega’s en flexibele werktijden. Verder ontvang je natuurlijk:
- Een salaris minimaal € 3359,- en maximaal € 4811,- (schaal 9) bij een fulltime dienstverband (36 uur). We schalen je in op basis van opleiding en ervaring
- een functie van 20 - 32 uur per week
- Reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer
- Een zakelijke iPhone en een laptop
- 201,6 vakantie-uren bij een 36-urige werkweek
- Een individueel keuzebudget van 17,05%. Je kan hiermee bijvoorbeeld extra vakantie-uren opnemen of laten uitbetalen als toevoeging op je salaris. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet!
- Nog een aantal mooie zaken, zoals een ABP-keuzepensioen, uitstekende verlofregelingen en collectiviteitskorting voor je zorgverzekering.
Vruchtbare Grond Voor Groei
Altena is meer dan een bloeiende gemeente. Op onze vruchtbare grond groei jij met ons mee; als specialist in je werk maar ook als mens. Voor je werkplek vinden we samen de juiste balans tussen thuiswerken en op onze gemeentelocaties. Met talent management en onze Altena Academie vergroot jij je kennis, vaardigheden en competenties. Dankzij onze projectenbank krijg je de kans om jouw kwaliteiten in te zetten binnen andere teams. Daar profiteren we uiteindelijk allemaal van. Zo blijven we ons ontwikkelen en maken we optimaal gebruik van de vruchtbare grond in onze gemeente.
Klinkt goed toch?
Kom jij bij ons het verschil maken? Solliciteer dan direct en stuur je cv en motivatie via de sollicitatiebutton op deze pagina. Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Els van de Poll teammanager Regie via 0183-516100 of e.vandepoll@gemeentealtena.nl.
Let op: op deze vacature zit geen sluitingsdatum. Jij wil natuurlijk zo snel mogelijk weten of jouw cv en motivatie voldoet aan onze verwachtingen. Zien we in jou onze nieuwe Jeugdconsulent backoffice? Dan nemen we binnen enkele dagen contact met je op om een eerste kennismaking in te plannen.
Acquisitie door recruitmentbureaus en zzp’ers: we waarderen je enthousiasme en vinden het fijn dat je met ons wilt meezoeken naar de juiste kandidaat voor deze vacature. We vullen deze functie echter zelf in. In andere gevallen zal de vacature op Flexwestbrabant.nl (DAS) worden gepubliceerd.